For å holde varmen hvis strømmen kunne finne på å gå i lange perioder tenker jeg det er greit å ha litt ulike kilder.
Fra før har jeg strømaggregat og elektriske varmeovner, peisovn og ved og nå er siste tilskudd 2 stk gassovner fra Megaflis.
Det er denne typen jeg har kjøpt: Day infrarød gassovn foldbar 4,2kw.
Normalt koster den 1249,- per stykk , men jeg fikk kjøpt disse på tilbud til 799,- pr stk eller 1.598,- for begge to.
Det lønner seg å følge med og kjøpe på tilbud!
Det lønner seg sjelden å kjøpe i siste liten når det brenner på dass - det er vel litt grunntanken bak prepping?
Det jeg synes var spesielt fint med denne modellen er at den er litt mindre i fysiske mål enn hva jeg er vant til.
Som en liten bonus så kommer den nær sagt "flatpakket" og tar fryktelig lite plass under oppbevaring i mitt beredskapslager.
Topp-plate, bunn-plate, høyre- og venstre sideplate er hengslet i fronten og vippes ut under montering.
Veldig fiffig løsning!
Monteringen er superenkel.
Alt festes med en maskinskrue i hvert hjørne og benene klipses på.
Gasslange og regulator er ferdig montert.
Fiks ferdig til bruk på 2-3 minutter!
Til denne prisen (799,-) vil jeg si dette er et kupp!
PS; Ja, jeg ser det står 1249,- på utklippet fra nettbutikken nedenfor, men prisen gikk opp samme dag jeg kjøpte ovnen.

Fra før har jeg strømaggregat og elektriske varmeovner, peisovn og ved og nå er siste tilskudd 2 stk gassovner fra Megaflis.
Det er denne typen jeg har kjøpt: Day infrarød gassovn foldbar 4,2kw.
Normalt koster den 1249,- per stykk , men jeg fikk kjøpt disse på tilbud til 799,- pr stk eller 1.598,- for begge to.
Det lønner seg å følge med og kjøpe på tilbud!
Det lønner seg sjelden å kjøpe i siste liten når det brenner på dass - det er vel litt grunntanken bak prepping?

Det jeg synes var spesielt fint med denne modellen er at den er litt mindre i fysiske mål enn hva jeg er vant til.
- Litt smalere og litt lavere enn de fleste andre modeller jeg har sett på
- Effekten er den samme som på alle andre, altså 4,2 kW
- Den tar standard 5, 10 og 11 kg gassflasker
- Den leveres ferdig med gasslange og regulator
- Den har automatisk piezo-tenning for enkel oppstart med et knappetrykk
- Den tilbyr tre moduser for å tilpasse temperaturen: 1,5kW, 2,8kW og 4,2 kW
- Ovnen har ODS (Oxygen Depletion System) som automatisk slår den av ved høye CO₂- eller CO-nivåer, for ekstra sikkerhet
Som en liten bonus så kommer den nær sagt "flatpakket" og tar fryktelig lite plass under oppbevaring i mitt beredskapslager.
Topp-plate, bunn-plate, høyre- og venstre sideplate er hengslet i fronten og vippes ut under montering.
Veldig fiffig løsning!
Monteringen er superenkel.
Alt festes med en maskinskrue i hvert hjørne og benene klipses på.
Gasslange og regulator er ferdig montert.
Fiks ferdig til bruk på 2-3 minutter!
Til denne prisen (799,-) vil jeg si dette er et kupp!
PS; Ja, jeg ser det står 1249,- på utklippet fra nettbutikken nedenfor, men prisen gikk opp samme dag jeg kjøpte ovnen.