Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på Preppr.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Nissefar

Medlem
18 Des 2022
8
24
Oslo
Ja, spørsmålet mitt er fryktelig enkelt:

Finnes det et kart eller en oversikt som viser hvor nærmeste bomberom eller tilfluktsrom befinner seg?

Hvis møkka treffer vifta hadde det jo vært greit å vite hvor man kan oppholde seg trygt og varmt.

IMG_9233.jpg

Status er i hvert fall at alle sittende regjeringer de siste 20 år har gitt blanke faen i både rikets og innbyggernes sikkerhet.
Dette er helt vanvittig.
Vi har defekte politikere i Norge og vi trenger en helt ny generasjon politikere som tar sikkerhet og beredskap på alvor!

NRK skriver:
Har ikke bygd nye offentlige tilfluktsrom i Norge på over 20 år.
Norges tilfluktsrom har kun plass til 2,5 millioner mennesker. Det har ikke blitt bygd et eneste tilfluktsrom på 20 år.
I 1998 fjernet myndigheten kravet om at offentlige bygg må ha tilfluktsrom. Dermed har antallet tilfluktsrom stått på stedet hvil.

Skjermbilde 2024-12-25 210650.png

Status er i hvert fall at alle sittende regjeringer de siste 20 år har gitt blanke faen i både rikets og innbyggernes sikkerhet.

Dagens politikere - ingen nevnt - ingen glemt - er en forbasket skam!
Ikke en eneste av dagens politikere fortjener en eneste stemme.

Hva er viktigere enn landets innbyggere sin sikkerhet?
Ingen ting. Absolutt ingen ting!

Hva hjelper det med 20.000 milliarder syltet ned i oljefondet når russerne har invadert Svalbard, Finnmark og Troms?
Hva skal vi (det norske folket) med eiendommer verdt mange tusen milliarder i London, Paris, San Fransisco og New York når vi ikke klarer å hevde vår suverenitet?

Beklager utblåsingen, men jeg blir helt oppgitt og frustrert her jeg sitter.

Dette var på høy tid!!!

Byggmesteren: Vil gjeninnføre krav om tilfluktsrom i større nybygg

Som en del av Totalberedskapsmeldingen vil regjeringen gjeninnføre krav om at det bygges private tilfluktsrom ved oppførelse av bygg som overstiger 1 000 m2 bruksareal i tilfluktsrompliktige kommuner.

Fredag la la statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) og justis- og beredskapsminister Emilie Enger Mehl (Sp) frem Totalberedskapsmeldingen. Blant de mange tiltakene ber man her Stortinget om å oppheve vedtaket om byggestopp av tilfluktsrom fra 1998, og ilegge en plikt til å bygge tilfluktsrom i nye bygg

• Like
Reaksjoner: Sturla
Positivt at dette med bygging av tilfluktsrom kommer på agendaen.
Men, jeg må få lov til å si at det har vært utrolig skuffende å være vitne til hvordan våre folkevalgte - ingen nevnt - ingen glemt - har forsømt dette viktige området. Rett og slett skuffende.

Min tillit til at dagens politikere tar Norges innbyggere sin sikkerhet på alvor er dessverre nix, nada, null.
Gahr Støre og Barth Eide er mer opptatt av å bygge vindmøller ingen vil ha, sløse bort våre penger på batterifabrikker som ikek kommer til å produsere ett eneste batteri med fortjeneste, og kaste bort iden på å rydde opp i midtøsten.
Egen befolkning har ingen plass på deres prioriteringsliste.

• Like
Reaksjoner: Tigergutt