Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på Preppr.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

Speider

Medlem
3 Jan 2023
14
27
Norge
Jeg kom over denne ganske ferske YouTube kanalen som er norsk, men all tale og tekst er på engelsk.
Den er gitt det klingene navnet Norsk Prepper.

Kanalen drives av Paul Stupkin (42) er oppvokst på en gård i Yarwun i Australia.
Han bosatte seg i Norge etter han traff sin norske kone.
Paul har igjennom sine forfedre og erfaringer i livet lært mye om prepping og å klare seg selv.

Han driver også nettstedet Norsk Prepper som virkelig er verdt et bokmerke i din nettleser.
Her får du mye gratis kunnskap, men også muligheten til å handle varer og få hjelp til å redusere kostnadene og plassen for langtids oppbevaring av mat for husholdningen din.

Paul skriver: "Mine forfedre overlevde hungersnød i 3 generasjoner uten hjelp fra noen. De var del av et samfunn som visste hvordan man skulle jobbe sammen for å overleve".

Han fortsetter: "De lærte meg om viktigheten av å ha riktig lagring for å unngå dyr, skadedyr eller andre ødeleggelser. En annen ting folk ikke tenker på er å dyrke, jobbe og lagre mat i gode tider. Du vet aldri når det er for sent. Vi kan ikke forvente at andre tar vare på oss dersom vi ikke har gjort noe for å forberede oss selv. Dersom tider blir vanskelige og det blir lite mat i verden så vil vi ikke klare å skaffe mat uansett hvor mye penger vi har. Det er derfor lagring av mat er viktig. Kanskje vil det være avgjørende for fremtidige generasjoner at vi har vært gode på prepping?"

Skjermbilde 2023-01-07 091225.jpg

• Like
Reaksjoner: Nissefar og Rolex
Joda, han har en ok YouTube-kanal med interessant informasjon og en ok tilnærming til problematikken.
Det som ikke er så tiltalende for meg er at han blander inn religion, Jesus og Gud inn i dette, men det velger jeg å ikke legge så mye vekt på.
Verdt å sjekke ut og poster nye videoer regelmessig.

• Like
Reaksjoner: Speider og Nissefar
Fin YouTube kanal som jeg ønsker å følge.
Det går greit med engelsk språk, men for min egen del hadde det vært fint med norsk språk

Men, forstår godt at han vil utvide publikum til resten av verden gitt at temaet er litt smalt her i Norge.
Temaet er jo big business i resten av verden.

• Like
Reaksjoner: Speider og Nissefar