Velkommen!
Registrer deg og delta i diskusjonen her på Preppr.no - Det er enkelt, trygt og helt gratis!
Registrer ny bruker her !

kirderF

Medlem
26 Des 2024
7
29
Norge
Jeg tar dette med prepping og forberedelse til vanskelige tider på alvor så jeg tenker det er greit å få satt mitt personlige beredskapslager litt i system.

Ettersom dette diskusjonsforumet er anonymt tenker jeg det er greit å dele det meste som handler om innhold i beredskapslageret mitt, hvorfor jeg kjøper inn de ulike tingene og hvilket bruksområde jeg ser for meg.

Jeg vil aldri oppgi informasjon om hvor mitt beredskapslager befinner seg, men det er spredt mellom ulike lokasjoner, bl.a. min bolig, hytte osv.

Som bakgrunnsinformasjon kan det jo være greit å vite at mitt beredskapslager er tenkt å dekke en familie på 2 voksne, 2 ungdom og en hund 🐶

For å gjøre det litt enkelt og oversiktlig har jeg bestemt meg for å dele beredskapslageret opp i to deler:

Langtidslager:
  • Typisk varer med lang holdbarhet som krever liten grad av "rotasjon".
  • Produkter som klær, stearinlys, doruller, såpe, alkohol, førstehjelpsutstyr, våpen, ammunisjon, strømmaggregat, drikkevann, gass osv.
Korttidslager:
  • Typisk varer med kort holdbarhet som krever hyppig "rotasjon" - f.eks. spise maten før den går ut på dato og kjøpe ny til lager
  • Produkter som mat, medisiner, drivstoff osv.

Når jeg kjøper noe nytt til beredskapslageret mitt skal jeg forsøke poste litt om produktet i en egen tråd på forumet for læring, meningsbrytning og diskusjon.
I denne tråden vil det i hovedsak være en oppdatert oversikt over hva beredskapslageret inneholder.

Hvis du lurer på noe - bare spør - jeg har stor tro på læring gjennom diskusjon og deling av kunnskap :)

• Like
Reaksjoner: Erik og Trucker